Jak to probíhá

Endodoncie – léčba kořenových kanálků

Přehled

PROCEDURA

Před ošetřením jakéhokoliv problému je třeba nejprve provést vstupní vyšetření a RTG snímky. V případě akutního problému provádíme ošetření okamžitě. Po podání lokální anestezie na ošetření používáme Kofferdamovou blánu, která zajistí dokonalou izolaci ošetřeného zubu od ústního prostoru a vlhka. Dojde k otevření dřeňové dutiny zubu a postupnému vyčištění a chemické dezinfekci kořenových kanálků a následnému zaplnění. V případě komplikací může být zub zaplněn provizorně a definitivní zaplnění se provede až v další návštěvě.

Endodoncie se zabývá ošetřením zánětu zubní dřeně a jeho komplikacemi. Příčinou tohoto zánětu jsou mikroorganismy, jejichž zdrojem je nejčastěji zanedbaný, nerozpoznaný nebo špatně ošetřený zubní kaz, který se šíří do hloubky dřeňové dutiny. Kořenové kanálky zubů dokáží způsobit značné problémy a chybné ošetření může snadno způsobit zbytečnou ztrátu zubu. Díky našemu vybavení jsme schopni zachránit to co jiní vytrhnou.

Ošetření kořenových kanálků provádíme bezbolestně za použití lokální anestezie. Veškeré ošetření provádíme pomocí sofistikovaného dentálního mikroskopu v kombinaci s detailními rentgenovými snímky. Cílem léčby je zbavit zub bakteriální infekce. Jedná se o ošetření složitého systému kořenových kanálků uvnitř zubu. Samotné ošetření spočívá v jejich důkladném pročištění a hermetickém zaplnění. Jen takto utěsněný kanálek zabrání dalšímu průniku bakterií ze zubu do kosti a vzniku dalších komplikací, jako je zánět kosti v oblasti špičky kořene zubu, vznik cyst či přetrvání bolesti. Kvalitním ošetřením lze takto postižený zub, který by jinak bylo nutné vytrhnout, zachránit na celý život.

Ve většině případů je doporučeno endodonticky ošetřený zub opatřit protetickou náhradou (korunka, overlay, můstek).