Jak to probíhá

Paradontida

Přehled

PROCEDURA

Parodontitida je velice závažné onemocnění – zodpovědné za předčasnou ztrátu zubů, postihuje přibližně třetinu Čechů ve věku 35–40 let. V případě problémů s ní je třeba rychle jednat a neodkládat návštěvu zubního lékaře a zastavit zánět dásní ještě před tím, než zánět postihne kostěné zubní lůžko a závěsný aparát zubu.

Nebezpečí parodontitidy nespočívá pouze ve ztrátě zubů. Zdraví ústní dutiny je totiž úzce propojeno se zdravotním stavem celého organismu. Parodontitida bývá agresivnější u lidí s aterosklerózou, onemocněním srdce, plic nebo cukrovkou. Parodontóza je infekční onemocnění, a tak pacient může přenést bakterie, které ji způsobují, na své blízké. Základem tedy je dodržovat zásady ústní hygieny a zabránit přenosu kazotvorných bakterií.

Příznaky:

• Krvácení dásní
  • Tvorba parodontálních chobotů
  • Úbytek (resorpce) kosti
  • Viklavost a rozestupování zubů
  • Obnažování zubních krčků
  • Zápach z úst

Prvním krokem v léčbě parodontitidy je dentální hygiena, při které se vyčistí akutní zánět dásní způsobený zubním kamenem a plakem. Zde se také naučíte správné péči o vaše zuby – vysvětlí se správná technika čištění zubů a používání pomůcek pro prevenci dalších infekcí. V případě závažnějšího stavu provádíme hloubkové i chirurgické čištění parodontolických kapes v lokální anestezii. Ošetření se tak nemusíte určitě bát. Léčba je ovšem dlouhodobá záležitost a stav vývoje nemoci je třeba pravidelně kontrolovat v intervalech 3-4 měsíců.